lördag 24 mars 2012

Man tager vad man haver



Ja detta lyckades mina små hjärtan tillverka igår när vi hade påskpyssel med kompisar, för en mamma så är det såååå fint :).

Men hörrni, vilken dag det har varit idag, så härligt! Ja vad tror ni jag prioriterade, inne och städa eller att vara ute i solen? Ja ni får bedöma efter att ni tittat på bilderna


Tycker jag ser ut som en gammal gubbe, men det bjuder jag på :)

Det blev en cykeltur ner till affären där vi köpte lite glass, lördagsgodis och korv som vi grillade ute på gården.



Pappan i familjen lagade punkan på lilltösens cykel och oj vad roligt det var att cykla, men lillgossen ville hellre sitta i sandlådan :)




Lite fina blommor från gården, och en liten otäcking tittade fram efter att ha varit gömd i snön :). Och första hängningen av tvätt ute för i år, underbart. Men efter all blåst denna vinter så var torkvindan alldeles sned, och ja, jag är ju lite lat av mig, så man tager vad man haver, lite kottar funkar perfekt för att stötta upp en torkvinda :).

Ja som ni ser så blev det inte särskilt mycket städning, och jag är så stolt att jag lärt mig att inte jäkta ihjäl mig för att hinan med allt, utan jag kan helt sonika låta städningen vänta för jag kan ju faktiskt göra det imorgon lika gärna :).

Nu ska jag titta klart på Gladiatorerna med min äldste son.

Ha en skön kväll, ses imorgon!

Kram Jennifer

5 kommentarer:

  1. Mysig dag och det lär väl inte vara någon som tar städningen ifrån dig ;-)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, nej den väntar så snällt på mig tills imorgon ;).

      Radera
  2. Tycker att du gjorde alldeles rätt!:) Jag fick fyra maskiner tvätt torra ute igår. Så härligt att kunna hänga ut lakan. Fortsätter med tvätt idag, men idag ska jag prioritera en joggingrunda före städningen. Har storstädning av gillestugan kvar...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör du helt rätt i, tänkte också ge mig ut på en runda :). Ha e nbra dag! Kram Jennifer

      Radera
  3. Så fint påskpyssel och fina bilder. Tack för att du delar med dig!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!